3 de marzo de 2008

První den ve škole

První den za mnou... Mno, bylo to takový trochu chilský. Zmatky, ale s klidem. Celej den jsem nevěděl, jestli jsem ve 4.A nebo 4.B. Nakonec jsem šel do kanceláře direktora a dohodl se s ním, že budu chodit do B, protože už jsem tam stihnul poznat nějaký lidi, a že mě přepíše (původně jsem teda měl chodit do A...) a intercambio estudiante z Německa, která dorazí tak za dva týdne, půjde místo mě do A.
Z volitelnejch předmětů jsem hned škrtnul fyziku a posléze taky chemii. Zbyly mi chilské dějiny (aspoň se dozvím něco novýho a budu mít spoustu příležitostí zlepšit si španělštinu...) a biologie (chodí tam skoro všichni studenti, kteří si vybrali humanitní obor). Humanitní obor jsem si vybral nakonec taky, protože do sciencio-fisico se mi nechtělo a matika (algebra, geometrie, kalkulus) mě nějak zvlášť nelákala. Barioso a Pualo, moji dva první kamarádi ze třídy, tam choděj taky, tak aspoň bude legrace....
Jinak se na mě od rána sypaly jména a zapamatoval jsem si jich asi pět... Chodí se mnou do třídy taky bratr Ketu (přítlkyně mýho hermana-Jorgeho), který byl půl roku ve Státech jako intercambista. Na filozofie jsem toho moc nepochytil, ale prej budeme číst Obranu Sokratovu (ještě, že jsem jí četl v češtině) a přes víkend dostaneme nějaký text na zpracování, tak nevím, co s tím budu dělat. Biologie byla o něco lepší, i když proferorka používala hrozně moc obrázků s portugalskejma popiskama, čemuž Chilani samozřejmě, narozdíl ode mně, docela rozumí. Ale anafázy, metafázy, ADN a chromozomy jsem chytil. Angličtina byla dost v pohodě. Sám jsem se určil jako advanzo a myslím, že nebudu mít žádný problémy. Ostatní mluví asi jako sekundáni, kteří mají Pazderkovou, takže aspoň to snad bude v pohodě. Nakonec jsme měli hudbu (příští semestr máme výtvarný umění) a myslel jsem, že usnu. Naštěstí vedle mě seděla jedna skoro sousedka, takže jsem si aspon pokecal. Všichni přád chtěli slyšet, jak zní čeština a od rána se mě ptali na český fotbalisty. O přestávce jsem si se spolužákama trchu zahrál (něco jsem dělat musel, když jsem nemohl pořádně mluvit...), ale byl jsem jaksi trochu vedle... tak jsem třeba aspoń zbořil mýtus o tom, že Češi umí hrát fotbal...
Jsem zvědavej na zejtra - máme matiku a kastilštinu a ještě něco malýho, tak jsem zvědavej... ale už to bude až do čtyř, sakra.... a co horšího, celej rok až do čtyř....
Pozdravujte v Ústavu...

1 comentario:

Unknown dijo...

No s tím fotbalem se Ti to povedlo.. :D
Hele Milane a to máte každej den 5x týdně od osmi do čtyř? a rozvrh vám zůstává jen půl roku?
a chodíš do kterýho ročníku? taky před maturitního? :) mě najednou napadá tolik otázek, doufám, že časem popíšeš zase kus.. ;)