5 de marzo de 2008

Colegio y cursos

Dneska jsem byl potřetí ve škole, zatím to docela jde, čekal jsem, že to bude horší. No, uvidíme, až přijdou zkoušky na konci semestru... Co se týče rozvrhu, tak máme každý den od osmi (přesně) do čtyř, celkem 9 hodin. Začínáme ráno v naší třídě "reflexion". Myslel jsem, že to bude jako u nás v Ústavu a že prostě budeme patnáct minut řešit třídnický záležitosti.... Kéž by. Místo toho nám čtvrt hodin třídní profesor vypráví příběhy s náboženským podtextem. Pro mě to je dost nesrozumitelný, ale myslím, že dneska zase mluvil o promiskuitě. Barioso ( jeden fajn kamarád) se mě ptal, jestli tomu rozumím. Řekl jsem mu popravdě, že ne a o čem to jako je. Na to mi odpověděl, že je lepší nerozumět, takže asi tak...
Po reflexion máme tři bloky dvouhodinovek (každá devadesát minut). Přestávky mezi blokama většinou trávíme na vyhřátým trávníku v patiu školy, což je celkem příjemný. Dvouhodinovky jsou ale super nápad, protože to fakt utíká o dost rychlejc...
Ve čtvrt na dvě máme oběd, kterej musíme (striktně) jíst jenom v jídelně. Pár lidí si tady kupuje obědy (vypadá to docela dobře, ale ještě jsem to neprubnul), ale většina si je nosí z domova v termo.
Sympatický je, že hodiny po obědě jsou jenom 40 minut - jedna jednohodinovka a jedna dvouhodinovka. Ale stejně to vychází na nějakých 45 hodin týdně...
Povinně mám matiku, dějepis, kastilštinu, filozofii, culturu catolicu, hudbu (příští semestr výtvarný umění), tělocvik a angličtinu. Profesor na matiku vypadá docela náročně, mají tu na všechno trochu jiný značky, třeba IN jsou přirozený čísla, ale snad si na to zvyknu... zatím děláme cartesiánský dvojice, což jsme s Vitákovou patrně přeskočili, ale snad to nějak půjde. Dvě hodiny z šesti navíc děláme opakování k PSU (maturitě), kde mu moc nerozumím.
Dějepis vypadá dost v pohodě, bude jenom o dvacátým století. Zatím jsme dělali celkový přehled (dost mě překvapilo, kolikrát zmínila Československo, nevzpomínám si, kdy jsme naposled se Stancovou mluvili o Chile...). Co se týče jazyka, tak jí i docela rozumím, pojmy jsou dost podobný.
Španělština taky vypadá docela v pohodě, zkouší se jenom povinná četba - dohromady šest knížek za semestr a každou hodinu si všichni deset minut musíme povinně číst. Filozofie bude asi trošku oříšek. Už jsme dostali i první úkol - desetistránkový fil. text zpracovat na dvě stránky... Překládal jsem si to snad dvě hodiny, ale naštěstí můžeme pracovat ve dvojicích. V pátek si na to máme nějak sednout s Gabrielou, tak to snad nějak dá dohromady - prý je výborná studentka.
Cultura catolica vypadá jako docela flákárna, ale dost se tam diskutuje, čemuž ne úplně rozumím...
Hudba mě moc nebavila, ale snad to bude příště lepší, prý budeme mluvit o různejch národních hudebních vkusech.
Angličtina je zatím můj oblíbenej předmět. Profesorka studovala pět let v Německu a tady rozumím všemu :-)

Kromě toho jsem si musel zvolit biologii a historii Chile (zbylý dva byly fyzika a chemie).
V biologii mám trochu problémy se španělštinou, ale profáze, metafáze, atd. jsou stejný jako u nás.
Co se týče historie Chile, tak je to podobný jako dějepis, ale jenom o Chile (překvapivě). Za rok máme probrat celé dějiny, tak to bude asi docela intenzivní.

Dál jsem si zvolil humanitní obor, což znamená, že budu mít víc hodin španělštiny a ekonomii, ale zatím jsem nic z toho neměl.

Jako poslední máme dvě hodiny volitelný aktivity, já jsem si vybral dějiny umění. Škoda jenom, že ta fajn profesorka mluví tak rychle.... ale obrázkům jsem rozumněl.... Je to docela kurz na úrovni, já bych asi Cezanna jako autora podle obrazů nepoznal a navíc ta profesorka vypadá dost mile.

Jinak mě překvapuje, že už se občas objevím na nějakým seznamu napsaný ve správném kurzu :-), to jsem nečekal takhle brzy.


5 comentarios:

Unknown dijo...

fíjha, tak tomuhle říkám vyčerpávající popis. a přiznám se, že jsem až oklepal.. dvouhodinovky, dva druhy dějepisu... no řekl bych že u školy ti závidět pobyt ve vysluněné krajině plné krásných holek nebudu.. :D

Milan dijo...

Re pvd: Dejepisy mam dokonce tri, kdyz pocitas i dejiny vytvarnyho umeni :-) Ale mohl sem si misto toho vybrat fyziku a matiku, coz by ovsem pro me byla smrt...

Unknown dijo...

myslím, že i pro mě a to že mám matiku rád.. takže rozumím absolutně.. :D

Anónimo dijo...

ale kluci, matematika a fyzika je přece príma! :-) jinak te Milane fakt missujem a ten rovrh ti ani trochu nezávidim... my jsme dneska psali takový talentový kurzy na povolání (jako na co se hodíš...) a ti, kdo na to nešli, měli od PŮL JEDNÝ a pak jen dvě hodiny a hurá domů! Ještě že máš tu ájinu, viď? alespoň můžeš před "Pazderkovcema" zaperlit... tak se měj Lucka (hádej jaká...)

Anónimo dijo...

nadržená?