14 de marzo de 2008

Frutas

Včera jsem seděl se spolužáky v kasínu a jedl jsem salát a José se mě zeptal, jestli mi chutná palta... řekl jsem, že samozřejmě, že jinak bych ji nejedl. Pak mě ale napadlo, že v Čechách jsem avokádo jedl snad dvakrát. Tady se jí častěji, než u nás paprika - třeba s párkama...



Palta neboli avokado (tuším, že v Argentině tomu tak říkaj taky)



Tuna je další zajímavá věc (ovoce) - plod jakéhosi druhu kaktusů. Má sice dost silnou slupku, která se musí odkrojit a spoustu zrníček, který se musí spolknout, ale jinak chutná výborně... takový sladký kiwi...




a do třetice pera asiatica - asijská hruška. Prostě něco mezi hruškou a jablkem...

2 comentarios:

Anónimo dijo...

Ahoj Milane!
Ne, že by tohle byl komentář k tvému zajisté poučnému povídání o chilském ovoci :), ale prostě tě chci jen pozdravit a jelikož nemám s online deníkama zkušenost, doufám, že se po mně nechtělo tohle všechno psát někam jinam :) Zdá se, že už seš celkem zabydlenej, spřátelenej a v pohodě, tak doufám, že to tak vážně je. Tolik novejch věcí!!! Vzpomínám, kolik se jich hrnulo na mě. Určitě přidávej fotky, ať máme lepší představu o chilskym prostředí a lidech (a taky, jestli třeba nebudeš za chvíli úplně do hola, když tam tolik dbaj na školní pravidla:) teď mě tak napadá, když jdete rovnou ze školy někam, necháte si uniformy, nebo vždycky jdete domu? netušim, jakej ke školnímu oblíkání maj vztah, ale předpokládám, že ho nenosí pokud to neni nutný....). Musela jsem si tvuj blog načíst nazpátek, člověk na týden odjede na prázdniny a hned je mimo obraz :) Jen piš dál, teď budu všechno sledovat pravidelně :) Tak se měj a těšim se na další zážitky Zuzka

Milan dijo...

Hola! Como estas? Novejch věcí je hodně a tolik jmen.... Porád potkávám nový lidi a nejhorší je, že to vypadá, že mě na škole všichni znaj a vědí jak se jemnuju.... Jak to tady vypadá - no něco mezi JAR (znám jenom z fotek) a Evropou. Dost sucho, ale chilenos jsou prostě úžasný. Co se týče uniforem, tak většina spolužáků k nim moc vřelý vztah nemá, ale zae docela ušetříš (stačej ti dvě trika, dvoje kalhoty/sukně na rok a nějaký to oblečení na páteční večery...). Když jdem někam ven, tak se většinou jedeme domů pevlíct (trochu komplikovaný), ale když jdeme jenom k někomu domů, tak jsme většinou v uniformách.......