18 de enero de 2008

Proč Chile

Už několik lidí mi položilo tuhle otázku: "Proč sis proboha ze všech zemí vybral zrovna Chile?"
Důvodů je celá řada, i když, jako ostatěně většinou, nakonec rozhodla hlavně náhoda. Minulý rok mi všechny (celkem asi tři) pokusy jet studovat do USA nevyšly, takže jsem se musel podívat po něčem jiném. Srpen jsem strávil cestováním po Čechách a jižním Polsku, tak abych byl neustále nablízku mobilnímu signálu a internetu, kdyby mi náhodou volali, že pro mně mají rodinu v USA a že pozítří letím. To se ale nakonec nestalo, takže mi nezbylo než otevřít katalog agentury AFS a najít si nějakou přívětivější zemi...
Muselo to být něco na jižní polokouli, abych mohl odjet už v zimě. V Austrálii jsem už byl a Nový Zéland mě moc nelákal, takže jsem je hned vyloučil. V Japonsku a Thajsku trvá školní rok od začátku dubna do února, což se mi taky moc nehodilo. Jižní Afrika mě trochu zrazovala kvůli přísným pravidlům, tkaže zbývala Jižní Amerika. Do Brazílie se mi nechtělo, protože neumím portugalsky a od Karibiku mě všichni zrazovali, takže nakonec zůstalo Chile, Bolívie a Argentina. Chile bylo nejdál, tak jsem si řekl proč ne a šel si do kanceláře AFS pro přihlášku.

Jinak několik dalších důvodů, proč jet do Chile:
-nikde jinde se nevyrábí pisco (pálenka z vinných hroznů)
-většinu země tvoří vysoké Andy a z Chile je Aconcagua nejpřístupnější
-z Chile pochází básníci Pablo Neruda a Gabriela Mistralová
-palác La Moneda v Santiagu, který nechal Agosto Pinochet roku 1973 vybombardovat a následně znova vystavět
-tučnáci Humboldtovi
-Cerro Torre - jeden z nejnepřístupnějších vrcholů planety
-ascensores (lanovky) coby důležitá součást městské hromadné dopravy ve Valparaisu
-Isabella Allende, neteř levicového diktátora, ale také jedna z nejvýraznějších osobností španělsky psané literatury
-ledkové doly v oblasti pouště Atacama
-Café Haiti v Santiagu, kde obsluha po celý rok chodí v bikinách
-rodiště Jorge Zunigy Pavlova - zakladatele baru La Casa Blů (http://www.jorgezpodebrad.blogspot.com/)
-Ohňová země
-ostrovy Juana Fernandéze, kde se Daniel Defoe inspiroval ke svému Robinsonovi Crusoe
-pudu puda
a hlavně, v Santiagu je i v zimě přes deset stupňů nad nulou....

Na závěr bych chtěl ještě poděkovat agenturám Alfa Agency a AISE, které mi přes všechny sliby nebyly schopné zajistit studium v USA, že mi svojí neschopností umožnily jet právě do Chile.

No hay comentarios.: